Ofte stilte spørsmål

Her finner du svar på en rekke spørsmål kunder har spurt meg opp gjennom årene. Du er imidlertid hjertelig velkommen til å ta kontakt for et skreddersydd tilbud.

Dette er et spørsmål som er vanskelig å svare på, da en nettside kan være så omfattende og kompleks man ønsker.

Det kommer derfor an på hvilke behov nettopp din bedrift har i form av innhold og funksjonalitet. Videre, er det avhengig av om din bedrift har behov for kursing, hjelp med analysearbeid eller SEO, samt om dere trenger hjelp med markedsføring av nettsiden.

Dersom man har en klar bestilling, så kan jeg vurdere en stykkpris på en nettside, men da avtaler man på forhånd hva denne stykkprisen inkluderer slik at det ikke blir uklarheter underveis eller i etterkant.

Det beste er  å ta kontakt, slik at jeg kan gi dere et skreddersydd tilbud.

PS: Selv om jeg i noen tilfeller legge ut for utgifter til eksempelvis lisenser til nødvendig verktøy, årsavgifter på domene/webhotell og liknende – vil dette bli fakturert din bedrift i etterkant av innkjøpet. Dersom årsavgift på domene/webhotell ikke betales er det jeg som eier dette. Du vil da risikere at nettsiden tas ned fra domene/webhotell.

Ja, jeg kan administrere nettsiden for dere. Imidlertid, så kommer dette helt an på hvor store behov dere har. Hvis dere har behov for daglige oppdateringer, så er det nok bedre at jeg kurser dere på hvordan dere kan skape gode resultater. Jeg kan selvsagt følge dere på veien med rådgivning og statistikk.

Jeg kan hjelpe dere med sosiale medier som Facebook, Instagram, SnapChat og LinkedIn. Jeg kan også hjelpe dere med Google Ads og Google My Business. I tillegg hjelper jeg gjerne til med programmatiske annonser.

Jeg er ikke bundet til noen underleverandører eller tjenester, så dere kan være sikker på at dere får både effektive og ærlige råd.

Selvsagt kan jeg hjelpe dere med innhold, også bilder. Jeg tar timespris for arbeid med bilder og innhold, men hjelper gjerne dere til å ta gode bilder selv med utgangspunkt i bedriftens behov og profil.

Her er svaret litt det samme som hva det koster å kjøpe en ny nettside. Det kommer helt an på bedriftens behov, samt hva som er målet med kampanjen. Det som er viktig er at man enten ansetter noen med kunnskap om hvordan man optimaliserer kampanjene slik at man får de resultatene man ønsker, samtidig som man holder prisene lave. Det er viktig at man tilpasser budskapet, målgruppen, annonseformat etter formål og kanal, samt at man velger en budstrategi som gir mest igjen for pengene.

Ja, dersom jeg skal behandle personopplysninger på din virksomhets vegne er det viktig at dere inngår en databehandlingsavtale med meg i tråd med kravene i GDPR. Det er databehandlingsansvarlig (oppdragsgiver) som har ansvaret for å sørge for at en slik avtale inngås.

Ta kontakt med meg enten på telefon eller e-post for å få oversendt avtale.

I noen tilfeller kan jeg vurdere å legge ut for utgifter for din bedrift, eksempelvis for lisenser, årsavgifter og liknende. Dette vil bli fakturert deg i etterkant.

NB: Dersom årsavgift på domene/webhotell ikke betales risikerer du at jeg tar ned nettsiden din.

Dersom du ikke kan betale faktura innen forfall er det viktig at du tar kontakt med meg slik at man kan finne en løsning.

Betalingsfrist på faktura er 14 dager. Hvis du ikke betaler faktura innen betalingsfristen vil du ha motta en inkassovarsel med 14 dagers betalingsfrist.

Betaling etter forfall på inkassovarsel vil føre til at saken sendes videre til inkasso.

Du kan lese mer om inkassoprosessen her.